Dagje Bryce Canyon en dan op naar Grand Canyon - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu Dagje Bryce Canyon en dan op naar Grand Canyon - Reisverslag uit Cannonville, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu

Dagje Bryce Canyon en dan op naar Grand Canyon

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Cannonville

De volgende dag schijnt de zon alweer. We ontbijten lekker buiten aan de picknicktafel van onze camperplaats. De ingang van De Bryce Canyon Parc ligt op slechts 20 minuten rijden van de camping. Omdat we gisteren een lange rit hebben gemaakt, willen we een korte wandeling maken door de Canyon en verder er een rustig dagje van maken.
De 2 uur durende wandeling door de Canyon is fantastisch!! Via een wandelpad daal je af de Canyon in. In de berm ligt een flinke ratelslang te luieren in de zon. Aiii, leuk voor de foto, maar ik blijf liever op afstand. We blijven ondertussen maar fotograferen, want de feloranje gesteente in allerlei vormen en het uitzicht ....het is onbeschrijflijk mooi. Het laatste stukje is taai, want dan moeten we weer klimmen omhoog de Canyon uit. En inmiddels is de temperatuur ook al weer flink opgelopen dus we zijn blij als we het eindpunt hijgend en puffend hebben bereikt. De rest van de middag brengen we lekker luierend door bij zwembad en onder de bomen bij de camper. Heerlijk :-)
Donderdag 17 juli hebben we een flinke rit voor de boeg en we vertrekken al om 9 uur op weg naar de volgende stop: de grand Canyon. Het zou een rit worden van bijna 10 uren worden. Omdat er een wegafsluiting is, moeten we een extra stuk omrijden en de camping in Williams zijn we voorbij gereden, ook dat kostte al met al 100 km extra ( pfff....)
Ook dit keer trekken uitgestrekte velden aan ons voorbij. Die zijn wel wat minder spectaculair. Wat groener, grijzer van kleur en vlakker qua landschap. We blijven ons verbazen over de verschillende soorten landschappen. Eric en Max houden de ogen op de weg. Twan en ik duiken beide lekker in een boek achter in de camper...ook dat is vakantie! Ook deze keer melden we ons bij de camping, zonder dat we gereserveerd hadden. Geen probleem. De lange rit spoelen we af met een frisse duik in het zwembad.

• 18 Juli 2014 - 09:05

Burt En Frits:

Goedemorgen fam.
    lekker geslapen strakjes weer gezellig met de hele fam aan het ontbijt!
    Dat zal thuis wel niet altijd lukken , maar daar is het geen vakantie meer dus geniet ervan.
    Hoe gaat het met jullie chauffeur jullie maken wel hele afstanden.
    Eric rijdt een camper anders asl een luxe auto of merk je weinig verschil?
    maak er weer een mooie dag van en tot de volgende keer .
    gaan jullie nog naar een pretpark of iets dergelijks?
    Tuut Burt en Frits

• 19 Juli 2014 - 13:45

Eef:

Jullie mogen wel een goed dagboek bijhouden van alles wat jullie per dag zien.
    Zoveel indrukken die je in een korte tijd ziet.
    Wat een fantastische reis.
    Dan mag je zo af en toe voor de ontspanning zeker wel even een duik nemen in het zwembad.
    Worden jullie al echte camperaars?