Eindbestemming Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu Eindbestemming Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu

Eindbestemming Los Angeles

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Om 7 uur kon de familie fris gewassen en met ontbijt achter de kiezen op weg naar LA. Rond San Diego zaten we wat in de ochtend spits, maar om 10 uur parkeerden we onze camper bij het centrum van Cruise America. De tassen nog extra zwaar beladen met de over gebleven colablikjes, flesjes water, melk en broodjes laten we ons huis op 4-wielen hier achter. Van daaruit een taxi geregeld die ons naar de luchthaven bracht, waar we onze huurauto konden halen. Wederom een stoere zwarte bolide kwam voorrijden, met een praatgrage ( schrijf je dat zo??) Amerikaan achter het stuur. Ons antwoord: ' Yes, we are from the Netherlands' is de aftrap voor genoeg gespreksstof over world soccer, Third place and 'Lobben' ....we halen onze beste Engels, handen en voeten tevoorschijn en het wordt een leuke rit. Omdat er contant moet worden afgerekend zit een bezoek aan de geldautomaat in de reis begrepen...
Bij de auto verhuur aangekomen melden de mannen zich bij de balie ( op zo'n moment mag moeders op de spullen passen ;-) na korte incheck wordt de rij auto's aangewezen waar je uit kunt kiezen, de sleutels zitten erin, klaar voor vertrek...de Ford Mondeo's ( sorry Markus...) in de rij wordt geen blik waardig gegund, want vooraan staat een roomwitte Dodge met een 3.6 liter V6 motor en 300 PK onder de kap ( deze info bestemd voor de mannelijke lezers van dit blog) . Unaniem zijn ze dat dit 'm wordt!!! Terwijl ik nog wat suffig met alle koffers op de stoep staat, komt daar al toeterend en met een brede grijns van de 3 mannen een sportieve roomwitte bolide voorrijden. Was nog even proppen met alle koffers, maar het lukt. We gaan eerst op zoek naar een mooie picknickplek. Twan brult dat het nu tijd is voor eten bij Jack in the Box, maar mijn Nederlandse inslag komt om de hoek en dat betekent dat eerst de voor gesmeerde boterhammen en het pak melk op moeten. Moeders wil is wet ( in dit geval)!
Tjee wat rijdt dit anders, we zoeven over de weg, geen rammelende potten en pannen meer in je nek. En natuurlijk laat pa zich opjutten om met piepende banden in de parkeergarage z'n rondje te rijden ;-)
Bij het hotel aangekomen, worden onze verwachtingen overtroffen ( Bedankt Travelnauts!). Echt luxe. Ja samen met die prachtige bolide sluiten we ons verblijf in de VS ' op stand' af.
Twan neemt meteen de rol op zich van die kleine uit ' home alone, versie: lost in New York' als we door een piccolo die onze koffers heeft, naar onze kamer worden begeleidt. Er is een schitterend zwembad op de 2e verdieping van het hotel met uitzicht op zee. Natuurlijk komen we daar terecht. 'S avonds heerlijk gegeten in de stad en nog even naar het strand gelopen.
Vandaag gaan we sightseeing LA/Hollywood. Morgen nog een dagje strand Santa Monica en dan is het zaterdag al weer tijd voor de terugreis.....

• 24 Juli 2014 - 23:02

Burt En Frits:

Lekker slapen en gezond weer op .
    goede terugreis nog even engels praten endan weer.
    butter breer en grune cheese (zal wel niet goed zijn)
    al met al een geslaagde vakantie denken burt en ik.
    zondag gaan wij met jan en ineke een weekje naar het sauerland de ouwetjes doen het nog goed!
    Na de trip bellen we en praten we bij.
    x Burt en Frits

• 24 Juli 2014 - 23:37

Eef:

Wat een belevenis, geniet nu nog even van de luxe, binnenkort is het weer vertoeven aan de Goudkust van Donkerbroek.
    Ook weer fijn !!!!!!!
    We wensen jullie een hele goede vlucht en een behouden thuiskomst toe.
    Liefs van de buren

• 25 Juli 2014 - 00:33

Jan Elmers:

Hallo familie De reis met belangstelling gevolg, mooi dat jullie met elkaar hebben mogen genieten van deze reis Wij wensen jullie nog een paar fijne laatste dagen toe en een alvast een veilige thuis reis gewenst.
    Hartelijke groet, Jane en Jenny

• 25 Juli 2014 - 06:53

Jeanette Van Der Horn Van Den Bos:

Lieve Frits en Burt,
    Blijven oefenen Frits met dat Fries... Je boekt al vooruitgang :-)
    Dank voor jullie berichtjes. Hele fijne vakantie in Sauerland toegewenst en Burt alvast fijne verjaardag a.s.zondag. XX van ons alle 4

Lieve buurtjes, Jan en Jenny en de rest , tot zondag. We hebben het hier ontzettend mooi gehad, maar thuis lonkt ook weer!

• 25 Juli 2014 - 13:25

Ageeth:

Reactie van je broer op de Dodge : Jee, die gaat hard!!! Kijkt Eric wel uit??
    Geniet nog maar even van LA en omgeving.
    Goede terugvlucht en tot gauw, XX

• 25 Juli 2014 - 15:51

Jeanette:

Ha die Bart en Ageeth,
    Doet hij zeker, maar gisteren hebben we hele dag door LA getoerd en hij rijdt alsof hij hier al jaren is. Went dus snel. Maar af en toe gaat het gaspedaal diep in, want ja dat geluidje ...

• 25 Juli 2014 - 18:07

Anja:

Lieve familie,
    Jullie vakantie zit eop, wat een onvergetelijke tijd. wij zijn inmiddels vetrokken en gelukkig goed aangekomen. Wij wensen jullie een hele goede terugreis en als wij ook weer terug zijn, plannen we even een avondje!

Hele goede terugreis, Turkse groet, Anja &co.