11 juli: sequoia bomen in Mariposa Grove - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu 11 juli: sequoia bomen in Mariposa Grove - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu

11 juli: sequoia bomen in Mariposa Grove

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, Mariposa

Na de inspannende dag van gisteren, vandaag gekozen voor een rit door Yosemite Parc naar de Mariposa Grove. Dit ligt in het zuidelijke deel van het Yosemite Parc. Hier staan enorme sequoia bomen. Deze bomen hebben soms wel een omtrek van 30 meter. De oudste boom heet Grizzly Giant en is 1 van de grootste sequoia's in de wereld. We willen dit natuur spektakel met eigen ogen gaan bewonderen.
Vanaf de camping was het 3 uur rijden naar deze plek, maar dat is het helemaal waard. Alleen al de schitterende rit daar naartoe over de Tyoga pas. Prachtige uitzichten, verschillende kleuren gesteente, diepe dalen, dan weer groen en kabbelende beekjes, schitterende meren...we kwamen ogen te kort.
Het laatste stukje naar de Mariposa Grove nemen we de shuttle bus, omdat er maar beperkte parkeer gelegenheid is. Na een wandeling van ca. 1 mile komen we uit bij de Grizzly Giant. Alle mensen ...wat is dat mega, de doorsnee van takken aan die boom, bedraagt 2 meter!!! Dat is meer dan de doorsnee van de bomen in het Friese woud!! Onze mobiels en fototoestel raken weer over verhit van alle foto's die we nemen. Dan is het alweer tijd voor de terugrit.

• 12 Juli 2014 - 09:16

Eef:

Beste buren,
    Alweer een week onderweg,wat hebben jullie al veel gezien en beleefd.
    Hopelijk valt het met je arm en schaafplekken mee.
    Inderdaad is het even wennen in een camper, je hoort allerlei geluiden die je in de caravan niet hoort.
    je leert vanzelf hoe je het beste de camper moet inpakken
    Nog 2 hele fijne weken toegewenst