Viva Las Vegas ! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas ! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jeanette Horn van den Bos - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas !

Door: Jeanette

Blijf op de hoogte en volg Jeanette

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zaterdagmorgen vroeg verlaten we de camping in Mammoth. We hebben 7 uur reizen voor de boeg, voordat we in Las Vegas zijn. Met de tips van buurman Jan in ons achterhoofd ( altijd zorgen voor volle tank benzine en water, ook al is die nog half vol, en legen van de afvoertank) gaan we op weg.
Wat een malle rit. De route gaat werkelijk door honderden kilometer niemandsland. Soms kom je een uur lang niets of niemand tegen. We hebben gedurende 50 km. aan een stuk rechte weg gereden....Voordeel is wel dat je lekker een boek kunt lezen, zonder er misselijk te worden :-)
Dan ineens doemen de eerste grote reclame borden op en zijn we in Las Vegas aangekomen. We verblijven daar op de KOA camping, pal achter Circus Circus hotel. In het voorste deel van dit hotel staat een continue kermis op gesteld!!
Eerst duiken we het zwembad in. Het is de enige plek waar je wilt zijn op dit moment. De temperatuur overdag is 42 graden en 's avond rond de 30.
Om half 10 's avonds vertrekken we naar de Strip. Wat absurd, over the top, maar ook ' moet je gezien hebben!' Een en al neon lichten, gokkasten, casino's. Vol bewondering bekeek Twan de verrichtingen van een croupier. Meteen werden we aangesproken , meneer was te jong hij moest doorlopen. Donker wordt het niet in deze stad.
Overdag is het zwembad, zwembad, zwembad. Verder bestaat de camping alleen uit asfalt. Overdag zie je haast geen mensen buiten, alleen campers met geblindeerde ramen en loeiende airco's. Zelf heb ik een wasje gedraaid en wat een genot om een handwas te mogen doen in een airco gekoelde camper!! Ben zelfs met sopje in de weer om mijn verblijf in de camper te rekken. Nou dan is het wel echt serieus gesteld. Vervolgens in 15 minuten is mijn wasje in de zon gedroogd en hup mijn was ligt weer schoon in de kast.
Vanavond gaan we nog 1x ons onder dompelen in deze gekte en morgen vertrekken we op weg naar de Grand Canyon.

• 14 Juli 2014 - 11:26

Ageeth:

Hey family, zo te lezen hebben jullie het fantastisch naar de zin!!
    Leuk om al dat glitter & glamour op The Stripe eens zelf te zien. Funny om daar te rijden, waar al vele series opgenomen zijn.
    Ik verwacht dat The Great Canyon erg indrukwekkend zal zijn.
    Goeie reis en we lezen mee. Heb je nog mooie foto's van de afgelopen dagen?
    Groetjes Bart & Ageeth.

• 14 Juli 2014 - 19:53

Hennie:

Hoe gaat het met je arm, Jeanette? Het is heerlijk om de bijna over verhitte verhalen te lezen. Neem maar een koel rosétje of biertje zou ik zeggen. Veel plezier nog in Vegas.

• 14 Juli 2014 - 20:32

Eef:

Wat een fantastisch reis tot nu toe, maar de Grand Canyon verslaat denk ik alles.
    Dat moet wel zo indrukwekkend zijn. Hopelijk is het daar iets minder warm.
    Geniet ervan, later zien we alle foto.s van jullie.

• 16 Juli 2014 - 17:44

Marjan:

Jammer Twan dat je niet mocht gokken aan de blackjack tafel. Misschien ook maar goed. Ik zie soms mooie foto's van jullie op fb voorbij komen. :-) leuk